Vyvarujte se nejčastějších chyb. Zatočte s obezitou jednou provždy! 2. díl

Zelenina a maso tvoří dobrý základ zdravé stravy
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
28. listopadu 2016 11:19 / internet
  5   3
Češi patří k nejobéznějším národům světa. Umíráme předčasně na nemoci srdce, na rakovinu a řada lidí se ke stáru nemůže ani pohnout, protože je bolí klouby. V čem je problém? Můžeme si pomoci sami, nebo jsme odkázáni na polykání tablet na vysoký tlak a cholesterol?

V dnešním pokračování seriálu se zaměříme na jídelníček, který je vhodný při změně stravovacího stylu. První díl si můžete přečíst zde. 

Pár rad z minulého dílu

Minule jsme si říkali, že je dobré mít mezi jídly delší pauzy. Pokud jsme zvyklí snídat, večeříme včas a už potom nic nejíme. Pokud nesnídáme, klidně si dejme druhou večeři třeba o půlnoci. Tuk v potravě není náš nepřítel, protože ho nutně potřebujeme k činnosti našeho těla. Problémem je naopak pečivo a cukr. Cvičení je fajn, ale pro zhubnutí je rozhodující jídelníček. Pohyb tvaruje naše tělo a přidává svalovou hmotu a pozitivně ovlivňuje metabolismus.

Co rozhodně nejíst?

Odborníci stále častěji upozorňují na škodlivost různých obilovin a škrobů. Zejména je problematická pšenice, která obsahuje obrovské množství lepku a je navíc kvůli šlechtění hodně odlišná od odrůdy, která se používala dříve. Chcete-li zhubnout, je žádoucí vyřadit z jídla pečivo a mouku všeobecně. Také je potřeba radikálně omezit škroby, například brambory, ale i další přílohy, které obsahují mnoho sacharidů a žádnou vlákninu. A samozřejmě z našeho jídelníčku musí zmizet cukry a to v jakékoli podobě. S rozvahou je možné jíst ovoce, ale nesmí se to s ním přehánět. Je velmi žádoucí vynechat pokrmy průmyslově připravované, plné éček, glutamanu a dalších chemických příměsí. Při nákupech stojí za to studovat etikety a složení.

Co je naopak vhodné?

Výborná je zelenina. Listová obsahuje méně sacharidů, ale nevadí i ta „sladší“, jako jsou rajčata, papriky a další druhy. Samozřejmě maso, sýry, vejce. Z příloh lze doporučit fazole, cizrnu, čočku, rýži natural. Z pečiva malé množství žitného Knäckebrotu, případně žitného chleba. Množství tohoto zdravého pečiva by ale nemělo být příliš velké. Saláty se nebojíme kombinovat se zakysanou smetanou bez přidaného škrobu nebo i s majonézou, nejlépe domácí. V rozumné míře se dají využít i ovesné vločky – například jako pojivo do sekané. Rozemleté se hodí i k zahuštění omáček. K pití káva, čaj, voda, neochucené minerálky. Lze přidat citron.

Jaké výsledky lze čekat?

Pokud vyloučíte zcela pečivo (včetně zdravého), škroby a cukr, zjistíte, že už po jednom dni vaše váha klesne. To je ale spíš uvolněná voda. Překvapení nastane později. Ačkoliv nehladovíte, ale naopak jíte i relativně velké porce, kila jdou dolů, oblečení na vás visí a musíte obměnit šatník. Záleží na výchozí váze a tělesné konstituci, ale není problém během půl roku shodit třeba 30 kg. Proces se pak sám zbrzdí a posléze zastaví, takže se nemusíte obávat. Jen je třeba se rozhodnout, že s uvedeným stylem budete chtít pokračovat. Příště si vysvětlíme, proč to tak funguje. Zde je další díl.

📷
2
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Na horách nemusíte pouze lyžovat. V kraji seriálu Doktor Martin vás čeká spousta zábavy

Dům a zahrada

Triky v péči o pokojové rostliny, které jste ještě nevyzkoušeli

Bydlení

Vybíráte stojan na stromeček? Ne každý se hodí pro všechny

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn