Trpíte častými bolestmi hlavy? Možná vám v těle schází důležitý prvek

Hořčík patří k nejdůležitějším minerálům pro lidské tělo
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
05. února 2018 07:34 / Shutterstock
  7   0
Rychle se unavíte, často vás bolí hlava, špatně spíte a jste náchylní k depresím? Řešení je možná jednodušší, než se zdá. Vašemu tělu chybí hořčík, jehož nedostatek může být příčinou potíží!

Projevy nedostatku hořčíku se ale mohou shodovat i s projevy jiných onemocnění. Pokud tedy dlouho trvá určitý zdravotní problém nebo potíže, je lepší navštívit lékaře.

Nejčastější projevy nedostatku hořčíku

  • rychlá únava, časté bolesti hlavynespavost
  • větší náchylnost k depresím
  • bušení srdce
  • třes víček
  • svalové křeče
  • padání vlasů, lámavé nehty

Nedostatek hořčíku je téměř pravidelně pozorován u řady velmi rozšířených chorob, včetně civilizačních. Patří mezi ně třeba vysoký krevní tlak, cukrovka či cirhóza jater.

Proč je hořčík tak důležitý?

Je nepostradatelný téměř pro všechny procesy, které v lidském těle probíhají. Tím nejdůležitějším je tvorba energie. V buňkách je po draslíku nejzastoupenějším minerálem. Udržuje buňky zdravé a zpomaluje jejich stárnutí a odumírání.

Hořčík pomáhá při stresu i bolesti hlavy

Řada studií prokázala, že pokud je lidské tělo ve stresu, spotřebovává více hořčíku než v klidovém stavu. Proto je velmi důležité hořčík doplňovat, především v zátěžových situacích.

Hořčík také dokáže podporovat správný tok krve a uvolňovat stažené svaly. Tím významně pomáhá bolestem hlavy předcházet nebo je zmírňovat. Lidé trpící bolestmi hlavy a migrénami často trpí nedostatkem hořčíku.

Hořčík má kladný vliv i na pohybový aparát a srdeční činnost. Podporuje také trávení a udržuje pevné kosti, zdravé zuby a nehty. Podle některých pramenů způsobuje nedostatek hořčíku i problémy v sexuální oblasti, jak jsme psali zde.

V jakých potravinách je hořčíku nejvíce?

Pokud nechcete sáhnout po tabletách a rádi byste vašemu tělu dopřáli hořčík přirozeně, zkuste si dopřát více listové zeleniny v čele se špenátem. Vhodné jsou i mořské řasy, luštěniny, ořechy, dýňová a slunečnicová semena, ovesné vločky, tmavá rýže nebo avokádo.

📷
3
fotografie
Jan Novák | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Aktivní dovolená v italských Alpách vás dostane

Zprávy

Na ministerstvech ubyde až desetina míst. Kdo se má nejvíce obávat?

Bydlení

Na co si dát největší pozor při zařizování koupelny pro seniora

خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn