Jak zmírnit návaly horka? Tipy, které by měla vyzkoušet každá žena

S návaly horka se nepotýkají pouze ženy v menopauze, ale i mnohem mladší ženy
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
01. července 2018 09:14 / Shutterstock
  0   0
Náhlé nepříjemné návaly horka jsou jedním z nejčastějších projevů menopauzy u žen. Známe je zejména jako nečekaný příliv tepla, spojený s případným pocením a výrazným zarudnutím.

S návaly horka se však nepotýkají  pouze ženy v menopauze, ale i mnohem mladší ženy, například v době bezprostředně před menstruací nebo během takzvané perimenopauzy, která přichází několik let či měsíců před menopauzou. Pokud patříte k těm "vyvoleným", přečtěte si, jak tyto návaly horka zmírnit. Více jsme o tomto problému psali v jiném článku.

Jak dlouho návaly trvají?

V případě, že vás návaly horka v některém z výše jmenovaných životních období potkaly, pak vás bude zajímat, jak dlouho vás budou trápit. Je to velice individuální a nedá se to nijak předpovědět. Dvě z deseti žen jimi netrpí vůbec, některým ženám ztrpčují život jen několik měsíců, možná rok a některé ženy to "chytnou" naplno a potýkají se s nimi dlouhých 10 až 11 let. Průměrná délka jejich trvání je přibližně 7 let.

Jaké jsou spouštěče návalů?

Máme dobrou a špatnou zprávu. Špatnou je, že návaly horka nelze vyléčit, dobrou, že se dají zmírnit, a to různými způsoby. Nejlepší metodou je vyhýbat se takzvaným spouštěčům. Mezi ně patří:

  • stres
  • kofein
  • alkohol
  • pálivá jídla
  • cigaretový kouř

Co ideálně nosit?

Jako prevenci můžete použít několik rad, které by měly návaly horka také zmírnit. Například byste si měly oblékat více lehkých vrstev, a to i během léta, abyste mohly vrstvy postupně odkládat a nestalo se vám, že si obléknete jenom dlouhou košili a pod ní nic. Pak už s návalem horka v práci za počítačem nic neuděláte. Vynechejte i syntetické materiály a vyměňte je za přírodní, ideálně za bavlnu.

Další účinné metody

Speciální cvičení

Vyhýbat se spouštěčům a oblékat se správně, je jedna věc. Existují i cvičení, která mohou pomoci. V první řadě se doporučuje hluboké uklidňující dýchání do břicha. Praktikovat byste ho měly alespoň 15 minut ráno a 15 minut večer a pak v případě, že vás přepadne nával horka. Berte to jako čas pro sebe a formu meditace.

Pohyb

Posledním důležitým bodem v boji proti návalům je pravidelný pohyb. Mnoho žen totiž dostane návaly horka právě tehdy, když se příliš zadýchá. Proto ženy s nadváhou bojují s návaly horka daleko častěji, než ženy v perfektní kondici. Účinný je pravidelný pohyb. Ideální je cvičit, chodit, jezdit na kole, běhat či dělat jiný sport minimálně půl hodiny denně. Ostatně pohyb vám jen prospěje a zlepšíte si celkovou kondici. Přečtěte si, co s vaším tělem nadělá pár kroků denně. Budete překvapeni, co všechno se změní.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Stezka bosou nohou: Vydejte se po krásách jižní Moravy a Rakouska

Dům a zahrada

Dělá vaše kočka problémy při podávání tablet? Vyzkoušejte trik se speciální plastelínou

Bydlení

Drobné vychytávky pro bezpečnější bydlení

Zavřít reklamu