Osvojte si jednoduchou hubnoucí techniku a zatočte s přebytečnými kily jednou provždy

Správné dýchání pozitivně ovlivňuje naše tělo po psychické i fyzické stránce
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
31. července 2018 09:45 / Depositphotos
  12   0
Správná technika dýchání ovlivňuje obrovské množství věcí a má mimo jiné vliv i na postavu. Lidem se špatnými dýchacími návyky se například nedaří zhubnout. Podle lékařů neumí správně dýchat až dvě třetiny populace.

Chyby v technice dýchání jsou v podstatě dvojího typu. Někdo například dýchá jen a pouze do břicha. To ovšem vede k povolení břišních svalů, a tím k přetížení bederní páteře. Tato varianta ale není moc častá a u žen přímo výjimečná. 

Daleko častější chybou je, že člověk namísto správného dýchání, kdy má pracovat bránice a mezižeberní svaly, zapojujete svaly pomocné. Lze to rozeznat už od pohledu, lidem se totiž zvedá hrudník. Jde o takzvaný horní typ dýchání.

Důsledky špatného dýchání

Nesprávné zapojování svalů při dýchání způsobuje například špatné držení těla. Mnohdy totiž lidé při nevhodném dýchání zapojují třeba část trapézového svalu a svaly okolo krku, čímž přetěžují krční páteř. To pak může vést k migrénám, bolestem zad, únavě a podobně.

Naopak díky správnému dýchání docílíte štíhlejší postavy. Aktivování příčného břišního svalu, ke kterému je zapotřebí právě správné dýchání, totiž napomůže zúžit váš pas a vaše křivky. Působí jako jakýsi "vnitřní opasek". Když bude pevný a stabilní, bude takové i vaše břicho. O tom, jak správně dýchat při běhání si přečtěte zde.

Naučte se správně dýchat

Dýchání se dá rozdělit na brániční a hrudní. Oba tyto typy jsou správné v případě, že nedýcháte rychle a mělce, ale pomalu, plynule a hluboce. V prvním případě se hrudník nehýbe, ale pomalu se zvedá a klesá břišní stěna. U druhého typu se zase pomalu rozepíná a zase stahuje hrudník.

Absolutně nejlepší cestou, jak posílit brániční i hrudní dýchání, je pravidelný cílený pohyb. Ideální je svižná chůze, i s pomocí hůlek – takzvaný nordic walking. Jde o jeden z nezdravějších sportů, který je dostupný prakticky pro každého. Při této dynamické chůzi se zároveň rozvíjí hrudník a posilují se dýchací mezižeberní svaly. Každý člověk by měl denně ujít kolem 10 000 kroků, což je asi 5 km chůze.

Skvělým způsobem, jak se naučit správně dýchat, je také cvičení jógy, pilates či dalších obdobných metod, jako je třeba bodybalance. 30 minut hormonální jógy denně vám změní život od základů. Více se dozvíte v jiném článku.

Dech si můžete kontrolovat tak, že máte jednu ruku na hrudní kosti, druhou ruku z boku v pase. S nádechem by se neměla zvedat ruka na hrudníku, naopak byste měli cítit, jak se nádechem roztahují prsty v pase.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte božské místo v Evropě, na které turisté zapomínají

Dům a zahrada

Zima je pro řez jabloní a hrušní ideální čas. Na co dát ale pozor, abyste stromům neublížili

Bydlení

Sníh na střeše vypadá pohádkově, ale rozhodně je bezpečnější jej včas odstranit

Zavřít reklamu