خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Zázračný prvek pro váš cévní systém. Které potraviny ho obsahují?

Rutin preventivně působí proti mnohým kardiovaskulárním onemocněním
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
09. srpna 2018 09:41 / Depositphotos
  1   0
Rutin je poměrně neznámá látka. Pro lidské zdraví má však velkou cenu, a tak se vyplatí věnovat mu trochu pozornosti. Jde totiž o doslova malý zázrak pro celý cévní systém. Jak rutin ovlivňuje lidský organismus a které potraviny jsou jeho zdrojem?

Rutin je látka, která napomáhá udržovat pružné cévy a zlepšuje cirkulaci krve. Díky tomu preventivně působí proti mnohým kardiovaskulárním onemocněním. 

Co je to rutin a jaké má účinky?

Rutin je chemická sloučenina, kterou řadíme mezi flavonoidy. Tento glykosid rostlinného původu je charakteristický svou nažloutlou barvou a částečnou rozpustností ve vodě. Objeven byl v roce 1842 v listech byliny, zvané routa vonná. 

Jak rutin pomáhá?

  • Rutin působí jako antioxidant, čili chrání tělo před volnými radikály. Nejvýrazněji však ovlivňuje cévní systém člověka.
  • Napomáhá totiž zvyšovat pružnost cév, zabezpečuje pevnost kapilární stěny, snižuje nadměrnou propustnost krevních kapilár a zlepšuje prokrvování orgánů.

  • Představuje prevenci před praskáním cév, křečovými žilami, častým krvácením z nosu i dásní či vznikem krevních sraženin.
  • Rovněž napomáhá v těle snižovat hladinu cholesterolu a blahodárně působí na stav srdce.
  • Kombinace rutinu s vitamínem C zmíněné účinky na organismus zvyšují.

Zdroje rutinu

Pohanka

Mezi nejlepší zdroje cenného rutinu jednoznačně patří pohanka. Množství této látky v rostlině však závisí na konkrétní odrůdě. Nejvíc je rutin přítomen v jejích listech a květech. Semena jsou na zmíněnou látku o něco chudší. Pohanku je možné v současné době sehnat v obchodech v různých formách. Pokud však potřebujete výrazně podpořit stav vašich cév a zlepšit pružnost cévních stěn, poohlédněte se po sušené nati pohanky obecné. Více jsme o pohance a jejích skvělých účincích na naše tělo psali před časem.

Citrusy

Zdrojem rutinu jsou i citrusové plody. Nejvíce důležitého flavonoidu získáte z jejich kůry. Proto ji neváhejte přidávat do různých koláčů či nápojů. K tomuto účelu nezapomínejte používat plody bez chemického ošetření. Citrusy jsou navíc bohaté na vitamin C, a jak jsme zmiňovali, rutin a kyselina askorbová se výborně doplňují.

Bobule

Rutin je bohatě zastoupen v mnoha bobulových plodech. Zařaďte do jídelníčku borůvky, višně, třešně, ostružiny nebo černý rybíz. Toto ovoce je plné nejen bioflavonoidů, ale i vitamínů, vlákniny či minerálů. Navíc pozitivně ovlivňuje činnost mozku i stav srdce. Bobule pomáhají proti volným radikálům a zpomalují proces stárnutí. Rovněž představují prevenci před kardiovaskulárními a onkologickými onemocněními.

Jablka

Na rutin jsou bohatá i jablka. Tato cenná látka se však nachází především v jejich slupce. Proto je neloupejte. Dalšími ovocnými zdroji rutinu jsou broskve, banány či kiwi.

Rutin můžeme hledat i v některých druzích zeleniny. Dobrým zdrojem je například chřest, cuketa, černé olivy či rajská jablíčka.

📷
3
fotografie
Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Pozvánka na výlet: Přijeďte na hrad Český Šternberk, provedou vás slavné postavy české historie

Zprávy

Cigarety opět zdražují. Kolik zaplatíte za krabičku?

Bydlení

Jak ochránit displej mobilu? Pořiďte si super vychytávku