Tempeh pro chuť i pevné zdraví

Tempeh nejen skvěle chutná, ale navíc je účinný proti mnoha nemocem
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
13. srpna 2018 15:15 / Shutterstock
  1   1
Už jste vyzkoušeli tempeh? Pokud ne, přečtěte si následující řádky, protože se dozvíte, že tato potravina je velmi zdravá a chutná.

Tempeh se na našem trhu vyskytuje v různých podobách. Každá z nich může mít své specifické využití v kuchyni. Nás ale bude zajímat především jeho zdravotní přínos a ten je stejný u všech variant.

Co je tempeh

Tempeh je potravina, která se vyrábí ze sójových bobů. Jedná se o nejzdravější způsob zpracování. Sójové boby jsou uvařeny a namočeny na několik dní do kultury ušlechtilé plísně, která boby proroste a spojí je. Dojde k tzv. fermentaci. Tempeh může zůstat přírodní, může se marinovat, ale také se může udit. Využívá se často na místo masa. Někdy se mu říká indonéské maso nebo také sójový hermelín.

Co tempeh obsahuje

Ze zdravotního hlediska nás zajímá, zda jde o potravinu, která má nějaký přínos pro naše zdraví. A zde je tempeh opravdu výborný. Obsahuje díky působení ušlechtilé plísně spoustu vitaminu B12, takže zajišťuje jeho přísun i osobám, které nejedí maso. Z dalších rostlin můžete B12 získat například z vojtěšky, jak o tom informujeme v článku zde. Obsahuje i další vitaminy ze skupiny B, ale také vlákninu, proteiny a všechny aminokyseliny jako kompletní bílkovina. Je též bohatý na vápník, forfor a železo.

Zdravotní účinky

Konzumací tempehu upevníte své zdraví. Ale můžete se do něho pustit také s určitým cílem. Zcela jistě je totiž prospěšný pro osoby s nedostatkem vitaminu B12. Má dobrý vliv na ty, kdo trpí anémií. Svým složením dokáže pozitivně ovlivnit stav střev, takže se hodí pro osoby trpící různými střevními obtížemi. Pro svůj obsah vápníku a dalších složek se hodí při osteoporóze. Tempeh neobsahuje prakticky žádný cholesterol. Může se proto spolupodílet na dobrém stavu vašich cév. Jsou popsány také jeho účinky na nádorová onemocnění. Jde tedy o potravinu, kterou by měli všichni pacienti zařadit do svého jídelníčku. Odborníci se také shodují v tom, že tempeh je jednou z nejzdravějších variant sóji.

Tipy na úpravu

Tempeh se dá přidávat na kostičky do pokrmů místo masa. Můžete přírodní tempeh povařit 15 minut ve vodě se sójovou omáčkou, nechat okapat, nakrájet na plátky a obalovat, případně použít tak, jak je. Můžete si ho dát klidně na gril. Chuťově vynikající je tempeh uzený. Ale záleží na tom, co konkrétně připravujete za pokrm.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Jak cestovat v pohodě a bez stresu

Dům a zahrada

Moderní mikrovlnky nabízejí řadu skvělých funkcí

Bydlení

Barevný strop byt oživí. Dodržet ale musíte určitá pravidla

Zavřít reklamu