خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Dáváte si při sezení nohu přes nohu? Koledujete si o pořádné zdravotní potíže

Nevhodné sezení pro nás může být nebezpečné
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
08. října 2018 09:24 / Depositphotos
  0   0
Stejně jako nošení vysokých podpatků nebo nevhodné sezení u počítače, má i styl sezení s nohou přes nohu svá velká rizika. Jen se o nich téměř nemluví. Přitom takto sedává téměř každý z nás.

Bolí nás záda a často máme i problém vstát ze sedu či lehu, přesto neděláme téměř nic pro to, abychom byli fyzicky ve formě. Naopak máme spoustu zažitých zlozvyků, kterými si zbytečně ubližujeme.

Elegance nebo zvyk?

Sezení s nohou přes nohu je považováno za něco elegantního. Téměř každá žena takto ve společnosti sedává. Ale naučili jsme se tak sedávat i ve volných chvílích. Jednoduše proto, že nám je v této poloze dobře. Ovšem naše tělo si to samé nemyslí.

S jednou nohou položenou přes nohu druhou zbytečně a nesmyslně zatěžujeme jednu stranu těla. Tím dochází k nevyváženosti a trpí svaly i klouby. Následně se tato dysbalance může přenášet i do dalších částí v těle, zejména k páteři.

Revma ze špatného sezení

Zažité sezení s nohou přes nohu však může poškodit nejen naši páteř. Ale dostavit se mohou i mnohem závažnější obtíže. Mezi ty nejčastější patří osteoartróza neboli revma. To dnes postihuje už čím dál mladší jedince. Na vině je, mimo jiné, i nevhodný životní styl a špatné zacházení s vlastním tělem. Nepříjemné bolesti pak násobí i genetické předpoklady, staré zlomeniny kloubů, poruchy metabolismu, opakované úrazy, nadváha, zhoršená činnost ledvin, chybné postavení kloubů anebo právě jejich stereotypní zátěž. Budete-li dávat často nohu přes nohu, můžete si snadno zablokovat páteř. S tím vám následně může pomoci například léčba ohněm.

Rozpoznání nemoci

Čím víc klouby jakkoliv zatěžujeme, tím vyšší je riziko, že se nás tento zdravotní problém bude týkat. Pozornost bychom měli proto věnovat nadměrné ztuhlosti kloubů, citlivosti na chlad, časté bolesti svalů i zhoršené pohyblivosti. Nejtypičtější je bolest hned po ránu, těsně po probuzení, respektive po delším klidu.

Rizikoví jedinci

Krom genetických předpokladů mají zvýšenou šanci na osteoartrózu i lidé, kteří měli v dětství problémy s kyčelním kloubem. Takoví jedinci by měli ještě více dbát na prevenci a již při prvních drobných příznacích začít obtíže aktivně řešit. Pro tuto skupinu lidí je pak mnohem potřebnější vitamin D – tudíž je vhodné jeho doplňování prostřednictvím potravních doplňků či klasického rybího tuku. A v žádném případě pak není vhodné jakkoliv klouby, byť zatím zdravé, nadměrně zatěžovat.

Prevence obtíží

Že bychom neměli sedávat s nohou přes nohu je v tuto chvíli už jasné. Ale pro zdravé klouby toho musíme udělat mnohem víc. Tedy pokud chceme být fit a v pohodě co nejdéle. Pravidelné procházky či každodenní rychlá chůze by měly být samozřejmostí.

Chybu neuděláte ani v případě, že se přihlásíte na jógu či nějaké jiné vhodné protahovací cvičení. Co se sportování týče, vhodná je i jízda na kole či rotopedu nebo plavání. Rovněž bychom měli dbát na zdravější stravování a dostat váhu na optimální číslo. Každé kilo navíc kloubům ubližuje. 

📷
3
fotografie
Martina Langová | inStory.cz
Témata: noha, nohy, sezení, záda, páteř
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Prožijte nezapomenutelný víkend ve městě, které vás uchvátí. Využijte nyní nízkých cen letenek

Zprávy

Úroda bude letos horší, než se v létě čekalo. Co všechno zdraží?

Bydlení

Konec tupých nožů. Originální tipy na jejich ukládání