Proti svalovým křečím zabere vhodně zvolený jídelníček

 Zdraví 
04. ledna 2019 16:04 / Šárka Sokolská
  2
📷
6 fotografií v galerii
Křeč v noze může trvat pár sekund, ale i několik minut Shutterstock
Křeče v nohách dokážou pěkně potrápit, a to obzvlášť v noci. Proti nim se však dá bojovat i jídlem. Jaké potraviny tedy zvolit?

Ať už rádi sportujete nebo trávíte volný čas u televize či počítače, určitě jste se už někdy setkali se svalovou křečí. Tyto bolestivé problémy, které mohou trvat několik sekund až minut, obvykle signalizují buď nedostatek některých vitaminů a minerálů, nebo přetížení svalů či jejich rychlý růst. 

Správný jídelníček

V drtivé většině případů ale za těmito potížemi stojí nevhodně sestavený jídelníček, který nezajistí optimální rovnováhu draslíku, hořčíku a vápníku v krvi. Zkuste tedy v první řadě zvýšit příjem draslíku, hořčíku, vápníku a vitaminu B2. Koupit si můžete jak preparáty z lékárny, tak zkusit zařadit do jídelníčku některou z potravin, která tyto cenné látky obsahuje v hojném množství.

Nevyhýbejte se luštěninám

Nejenom fazole, ale i ostatní luštěniny dokážou s křečemi pořádně zatočit. Mají totiž vyvážený obsah hořčíku, draslíku i vápníku. Kromě toho obsahují také spoustu bílkovin, takže jsou ideální volbou pro sportovce.

Nebojte se zhřešit

Nic se nemá přehánět, a to ani se sladkým. Ale na druhou stranu, proč si trochu nezahřešit? Taková kvalitní hořká čokoláda s vysokým procentem kakaa vám nejenom uspokojí chuťové buňky, ale také je doslova napěchovaná hořčíkem, jehož nedostatek způsobuje nepříjemné křeče v nohou. Pokud nemáte rádi hořkou čokoládu, pak sáhněte po banánu.

Sušené meruňky

Meruňky jsou úžasnou zásobárnou draslíku. Ten je potřebný k udržení dostatečného množství tekutin v buňkách. Nejlepší jsou samozřejmě meruňky čerstvé, ale v zimním období klidně sáhněte po sušených. Vybírejte takové, které nejsou sířené a doslazované. A klidně je mlsejte u televize místo nezdravých brambůrků.

Ořechy a semínka

Spoustu lidí se vyhýbá ořechům a semínkům kvůli jejich kalorické hodnotě. Jenomže je to velká chyba. Pokud se to s jejich množstvím nepřehání, vaší postavě neuškodí. Naopak. Dodají jim celou řadu minerálů. A ty jsou potřeba právě v případě křečí. Takže zalovte ve vaší spižírně a dejte si hrst slunečnicových semínek nebo mandlí. Ty navíc umí zahnat i pálení žáhy. Další tipy, jak rychle zahnat pálení žáhy, jsme psali zde.

Za málo peněz hodně muziky

Skvělým a účinným bojovníkem proti křečím je obyčejná čerstvá okurka. Ta obsahuje  až 95 % vody a hydratace, jak je známo, je základ zdravého těla. Mimo to mají v sobě vysoký obsah vlákniny, fosforu, mědi, manganu, křemíku, vitaminu C, E a K. Pokud trpíte křečemi v nohou, bude vás zajímat hlavně vysoký obsah draslíku, hořčíku a vitaminů skupiny B. Velkou výhodou okurek je, že se dají koupit po celý rok a navíc za pár korun.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Gwyneth Paltrow na své 50. narozeniny pózovala nahá. Své křivky zahalila pouze do zlaté barvy

Styl

Byl to jen mýtus. Velké snídaně jsou sice důležité, ale s hubnutím nepomohou, potvrdila nová studie

Dům a zahrada

Spravný podzimní řez pivoněk zajistí jejich vitalitu a bohaté kvetení pro příští rok. Pozor však na...