Bez cukru to nejde. Jak sladit, aby naše postava příliš neutrpěla?

 Ostatní 
30. března 2017 07:45 / Monika Thomsonová
  2
📷
6 fotografií v galerii
Čím správně sladit? Shutterstock
Na trhu je množství sladidel, ale jak se však v nich vyznat? Které sladidlo je nejzdravější a od kterého raději ruce pryč?

Předkládáme vám přehled čím sladit, aby neutrpěla postava!

Třtinový cukr
O bílém rafinovaném cukru bylo napsáno mnoho. Obecně se má za jednoho ze zabijáků a spouštěče množství nemocí, včetně obezity, cukrovky a srdečních chorob. Třtinový cukr je považován za jednu z nejběžnějších náhrad bílého cukru. Stále mnoho lidí si však neuvědomuje, že jejich energetická hodnota je srovnatelná. Na druhou stranu ale třtinový cukr obsahuje mimo jiné i glukózu a fruktózu, které jsou v těle snadněji využitelné a je tedy o něco lepší než bílý cukr. Ale pozor na jeho vysoký glykemický index.

Med
Med používáme do čaje, na pečení, na vaření. Je součástí mnoha domácnosti. Má výbornou chuť a je prospěšný našemu zdraví. Obsahuje množství vitamínů, minerálů a dalších prospěšných látek. Nepasterizovaný med obsahuje přes 21 kalorií, stopové množství vitaminu C, hořčíku a to i v jedné malé čajové lžičce. Med je jedna z nejlepších a nejzdravějších potravin a zároveň je to alternativa vytvoření požitku ze sladké chuti. Nicméně, protože med obsahuje hodně fruktózy, pokud máte problém s trávením fruktózy, je třeba se medu vyhýbat.

Kokos
Kokos je v současné době takřka všudy přítomný. Po kokosovém oleji přišla na řadu kokosová voda a nyní se na trhu objevil kokosový cukr. Je vyroben z mízy kokosové palmy a je téměř bez chuti.

V čajové lžičce tohoto cukru najdete stopové množství minerálů jako fosfor, magnézium, kalcium. Podle odborníků bychom to ale ani s ním neměli přehánět, a to opět kvůli fruktóze. Kokosový cukr obsahuje méně fruktózy než bílý cukr, takže ho játra dokážou lépe metabolizovat.

Zastánci zdravé výživy považují kokosový cukr za jednu z nejlepších možností, jak si osladit život a přitom si udržet štíhlou postavu. Má nízký glykemický index a od ostatních sladidel se liší vyšším obsahem cenných látek, včetně vitaminu C, B1, hořčíku a draslíku. Kromě výše zmíněných surovin může být skvělou volbou ke slazení ještě:

  • stévie
  • javorový sirup
  • ječný slad
  • třtinová melasa

Jaké sladidlo tedy vybrat?
Každé z nich nese určitá zdravotní rizika, ale na druhé straně, vyniká i zdraví prospěšnými účinky. Kdo nechce přibrat, může sáhnout po stévii, která vyniká výraznější sladkou chutí s nulovým množstvím kalorií.

Mnoho odborníků se přiklání  ke kokosovému cukru, ale i v tomto případě může člověk šlápnout vedle! Na trhu jsou i nekvalitní kokosové cukry. Barva kvalitního cukru by měla být tmavě žlutá až světlehnědá. Pokud je příliš tmavý, byl zřejmě při výrobě příliš přepálený, což snižuje jeho kvalitu.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Michal David otevřeně o největších hitech, Gottovi i o tom, co mu pomohlo po ztrátě malé dcery

Styl

Jak odhalit první příznaky sezonní afektivní poruchy. Někdy tento zimní stav může být opravdu vážný

Dům a zahrada

Zimní tip, jak načechrat a vyčistit koberec. Sníh to dokáže a vrátí mu i barvy

Zavřít reklamu