Jak na ploché bříško. Vyhněte se potravinám, které přispívají k ukládání tuku v oblasti břicha

Správná strava je základ úspěchu
📷
Dalších 6 fotografií v galerii
 Krása 
24. května 2020 10:05 / JumpStory
  0   0
Každá dívka chce mít ploché bříško, jeho vzhled však značně ovlivňuje hlavně strava a stravovací návyky.

Věděli jste, že existují různé potraviny a nápoje, které vám dopomohou spíše k tuku v oblasti břicha než ke štíhlosti? A pak jsou také nezdravé stravovací návyky, jež vám rovněž mohou zvětšit objem pasu. Co tedy nejíst a co nedělat?

Co nejíst a nepít

Zrádné nápoje

Kdo by si občas nedopřál nějaký ten alkohol v podobě sklenky vína, piva či něčeho tvrdšího. Občas to samozřejmě nevadí, ale pokud člověk pije alkohol pravidelně a ve velké míře, může si zadělat na nehezké bříško, neboť alkohol je kalorickou bombou, která podporuje ukládání tuku v oblasti břicha. Pokud se totiž alkoholu napijete, tak tělo funguje tak, že nejprve zpracovává alkohol, teprve potom bílkoviny, tuky a cukry.

Pitím alkoholu tedy zpomalujete spalování tuků. A kolik energie (jednotkou energie jsou kilojouly - kJ) a cukru v sobě mají oblíbené alkoholické nápoje? Například 500 ml piva 10° obsahuje zhruba 13 gramů cukru (1 čajová lžička odpovídá přibližně 4,2 gramům) a 550 kJ. Ani víno na tom není lépe, 2 dcl bílého vína v sobě má sice jen asi 1 gram cukru, ale 450 kJ k tomu. Jen tak pro představu: jídlo, které vás zasytí, má kolem 2000 kJ. Na alkohol tedy určitě pozor.

Dalším rizikem pro vaše bříško jsou také ovocné džusy. Leckdo si je může spojovat s ovocem, které je přece zdravé a má v sobě vitaminy, ale hlavní složkou v ovocných džusech je především přidaný cukr, a pak je tu také velké množství fruktózy. Pouhých 240 ml ovocného džusu v sobě má přibližně 24 gramů cukru a zhruba 470 kJ, což je vskutku sladká bomba. Ovocný džus má v sobě tedy v podstatě stejné množství cukru jako třeba slazené limonádové nápoje.

Zrádné jídlo

O müsli a proteinových tyčinkách si mnozí myslí, že jsou zdravé, při jejich konzumaci ale nesmíte zapomínat na to, že také obsahují přidané cukry a proteiny izolované ze sójových bobů. Proto tyto tyčinky rovněž podporují ukládání tuku v břiše, takže opatrně s nimi. Většina těchto tyčinek má v sobě ve 100 gramech velké množství cukrů (přes 22 gramů) a energie (přes 1500 kJ), rozhodně po nich tedy nezhubnete.

Dalším hříchem, který se může projevit na vašem břiše, jsou bezesporu uzeniny jako například párky, salámy, klobásy či slanina. Tyto pochoutky totiž obsahují nasycené tuky, jež podporují zánětlivé procesy v trávicím traktu. Mimo to také obsahují velké množství energie, například ve 100 gramech obyčejných párků může být až 700 kJ. Takže s uzeninami určitě kila neshodíte. Tuky jíst samozřejmě můžete, ale jde o to, jaký druh tuků si vyberete. Pokud chcete být zdravější a štíhlejší, tak volte raději ty s vyšším podílem nenasycených mastných kyselin, tedy například kvalitní rostlinné nebo rybí tuky.

Co dále nedělat

Mnoho lidí volí raději takzvané potraviny „light“, ale ty se bohužel mohou jen tvářit jako ty zdravé. V light potravinách není cukr, ale zato umělá sladidla. Ta však také nemusí být zdravá.

I pečivo bývá problémové, jíst ho samozřejmě můžete, ale jde o to, který druh zvolíte. Určitě je lepší nahradit to bílé celozrnným a žitným, které je zdravější a vašemu bříšku více prospěje.

Když držíte dietu, tak kolikrát nemáte ani chuť na jídlo, tak se může snadno stát, že jídlo prostě vynecháte. Ale právě vynecháváním jídla může znatelně ohrozit vaše břicho. Proto nezapomínejte jíst pravidelně a v menších porcích. Dále čtěte: Potraviny, které se doporučují na ploché bříško.

Blanka Štiková | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Navštivte dokonalý svět uprostřed Atlantiku. Pro Evropana neskutečný zážitek

Dům a zahrada

Potkan je inteligentní a společenské zvíře. Pokud ho nechcete chovat ve dvou, je lepší volit samce

Bydlení

Jaký polštář vybrat, když trpíte bolestmi za krkem

Zavřít reklamu