Domácí cviky, které vás dostanou po porodu zpátky do formy

Cvičit můžete i s malým dítětem
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Krása 
25. června 2020 08:16 / Depositphotos
  0   0
Během těhotenství každá žena přibere. Některá více, jiná méně. Během šestinedělí většina z nich sice pár kilo zhubne, ale nemusí se dostat do původní formy. Držet diety v tomto období byste rozhodně neměly, mohly byste tím ztratit energii, kterou nutně potřebujete při péči o dítě. Můžete pro sebe však udělat to, že budete cvičit.

Cvičit byste po porodu měly nejen kvůli hubnutí. Tělo se během porodu hodně nadře a povolí vám svaly pánevního dna, takže je prospěšné, abyste co nejdříve daly svá těla do pořádku. S tím vám pomohou právě cviky zaměřené hlavně na pánevní dno, hýždě, stehna a břišní svaly.

Zaměřte se na pánevní dno

Pánevní dno můžete začít procvičovat už třetí den po porodu. Pokud po porodu nemáte žádné výraznější obtíže, nemusíte se toho bát. Čím dříve s tím začnete, tím lépe. Lehněte si na záda a pokrčte kolena. Dýchejte do bříška, nenechte si rozhodit pravidelný rytmus dechu. Stahujte močovou trubici, konečník a hýždě. Proveďte to několikrát za sebou. Posilování pánevního dna můžete provádět i několikrát denně.

Tlačte chodidla a záda proti zemi

V lehu na zádech ještě chvíli zůstaňte. Opět si pokrčte kolena. Zatlačte zády a chodidly proti podlaze. Během toho začněte posouvat chodidla dopředu. Tento cvik proveďte alespoň pětkrát. Nezapomeňte u toho dýchat. Správný dech účinek pozice ještě prohloubí.

Zvedejte nohy do pravého úhlu

Cvik začíná v lehu na zádech. Pravou nohu nechte ležet na zemi a levou zvedněte do pravého úhlu. Pokud to pro vás bude náročné, oběma rukama se chytněte za stehno a nohu přitahujte směrem k sobě. Snažte se ji udržet napnutou bez krčení kolene.

To stejné udělejte i na druhou stranu. Následně zvedněte obě nohy a střídavě je spouštějte dolů a vytahujte zase nahoru, aniž byste se jimi dotkly země. Jde o ideální cvik na posílení břišního svalstva. Nezapomeňte u toho dýchat.

Postavte se na všechny čtyři

V této pozici se srovnejte tak, abyste měly dlaně pod rameny a kolena pod hýžděmi. Narovnejte si záda a rozmístěte váhu podél celého těla. Hlavu nechte v prodloužení páteře. Zapřete si prsty na nohou o podlahu, nadechněte se a s výdechem zvedněte kolena pár centimetrů nad zem. Myslete na to, že byste měly mít neustále rovná záda.

Nemusíte se s vypětím všech sil snažit o to, aby kolena byla co nejvýš. Tento cvik bude efektivní i v případě, že budete mít kolena pouze malý kousek nad zemí. Snažte se v této pozici nějakou chvíli vydržet. Pro začátek vám bude stačit několik vteřin. Následně cvik ještě několikrát opakujte. Dále čtěte: Jak se během pár týdnů vypořádat s vodovou a tukovou celulitidou?

Eva Vogelová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Tyrolské parky: Tip pro aktivní cestovatele, kteří milují nádhernou přírodu

Dům a zahrada

Jahodník potřebuje péči i po sklizni. Na co nezapomenout, abyste se z plodů těšili i příští rok

Bydlení

Co milují pivoňky, aby vám dlouho a bohatě kvetly

Zavřít reklamu