Jak může obyčejná hořčice pomoci vašemu zdraví

Hořčice umí pozitivně ovlivnit naše zdraví
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
11. srpna 2020 08:40 / Pixabay
  71   2
Pokud jste na hořčici nahlíželi doposud spíš jako na něco zdraví škodlivého, budete možná muset změnit názor. Máme zajímavé informace.

Hořčice je běžné dochucovadlo, které nebývá považováno za obzvlášť zdravý pokrm, spíš naopak. A přece může mít hořčice řadu pozitivních účinků na naše tělo.

Co obsahuje

Semena hořčice obsahují bílkoviny, esenciální oleje, vitaminy řady B, ale i některé další vitaminy jako A, C či K a také vitamin E. Hořčice obsahuje niacin, který snižuje hladinu cholesterolu. Najdeme zde i pestrou škálu různých minerálů. Zajímavý je obsah vápníku, manganu, mědi, železa, zinku a selenu. Zapomenout bychom neměli ani na flavonoidy či karotenoidy. Je ovšem pravdou, že některých látek je v hořčici poměrně málo, takže bychom jejich potřebu konzumací hořčice jen těžko zajistili.

V čem pomáhá

Zdravotní využití hořčice sahá do dávné minulosti. Pro své zdraví ji využívali Řekové, Římané nebo také Indové. Hořčice se používala často zevně na mírnění bolestí svalů a při bolestech kloubů. Indové ji aplikovali na pokožku hlavy, aby tak podpořili růst vlasů. Hořčice se užívala při léčbě epilepsie, bolestí hlavy. Je značně dráždivá, proto se užívá ředěná. Má hřejivý účinek. Vnitřně se užívala pro své projímavé účinky a také na podporu trávení. Hořčice totiž zvyšuje tvorbu žaludečních šťáv i střevní aktivitu. Poměrně vysoký obsah selenu je prospěšný v prevenci rakovinného bujení. Vitaminy řady B se spolupodílejí na enzymové syntéze, mají vliv na fungování metabolismu či nervového systému. Hořčice pomůže zajistit i tvorbu červených krvinek a správné fungování buněčného metabolismu.

Jak využít

Důvodem, proč se na hořčici často někteří dívají skrz prsty, je fakt, že běžně prodávaná obsahuje různá barviva a konzervační látky. Zkuste se proto zajímat o kvalitní hořčice, které jsou barveny kurkumou, případně mají nevýraznou barvu. Plnotučná hořčice je ze semen hořčice bílé. Kremžská obsahuje i chuťově výrazná drcená semena hořčice černé. Obsahuje ale také mnohem více cukru, takže není vhodná pro redukční dietu.

Také se nesnažte zbytečně zvyšovat dávkování. Spíš se hořčice nebojte a využívejte ji pro podporu zdraví. Nezapomeňte i na možnost smíchání rozemletých semínek s mastmi a použití hořčice k mazání nemocných kloubů a namožených svalů. Vyzkoušet můžete i stimulaci pokožky hlavy k podpoře růstu vlasů. Pro vlasy můžete využít i melounová semínka, ale o tom si přečtěte v článku zde.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dívejte se pořádně pod nohy. Uvidíte ta nejkrásnější schodiště na světě

Dům a zahrada

Věnujte sedačce trochu péče, ušetříte tím hodně peněz

Bydlení

Jak a proč si zařídit domov na zimu ve stylu Hygge

Zavřít reklamu