Hubnutí bez hladovění. Zkuste dietu, která funguje i bez počítání kalorií

Pomocí této diety budete hubnout, ale s plným břichem
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
28. října 2020 08:28 / Pixabay
  40   0
Být dostatečně zasycena a přitom hubnout. To je asi sen každé ženy. A přesně také to slibuje i dieta low carb.

Diet existuje celá řada. Vybrat si mezi nimi tu správnou dá pořádně zabrat. Každému totiž sedí něco jiného. Navíc, nesprávná dieta může mít v konečném důsledku neblahý jojo efekt. Ideální dieta by tak měla být taková, která je složená ze zdravých potravin, zároveň vás dostatečně zasytí natolik, že nemáte pocit hladu, a přitom budete stále hubnout. A přesně to slibuje low carb dieta. Představíme vám ji. 

Co je low carb

V překladu se jedná o nízkosacharidovou dietu, což v praxi znamená jídlo omezené o sacharidy. Ty najdete nejenom v pečivu, ale také v těstovinách, škrobové zelenině a ovoci, luštěninách. Sacharidy totiž fungují jako základní palivo. Takže pokud je omezíte, účinek bude velmi rychlý. 

Žádné počítání

Pokud se budete držet této diety, získáte tím ještě jednu výhodu. Nemusíte již počítat žádné kalorie. Jezte si prostě tolik, kolik sníte. Zkušenosti lidí jsou takové, že díky tomuto stravování nemají hlad a ani velké chutě na sladké. Nedochází k velkým výkyvům hladiny krevního cukru, nebudete unavení a pocit sytosti vám vydrží mnohem déle. Jakmile se zorientujete v tom, co můžete a nemůžete jíst, nebudete nad jídlem muset ani příliš přemýšlet. 

Tuky nejsou zlo

Low carb dieta rozhodně nezavrhuje tuky. Naopak je považuje za důležitou složku jídelníčku (nejen pro vstřebávání vitaminů a minerálů). To, co musíte výrazně omezit, jsou právě sacharidy, a to z doporučených 50-60 % na cca 10 % z celkového příjmu kalorií. Jejich absenci vyvážíte vyšším příjmem bílkovin. 

Nahraďte mouku semínky 

Říkáte si, co vlatně můžete při low carb jíst? Klasickou kombinací je zelenina plus velký kus masa nebo ryby či vejce. Dále zeleninové polévky, grilovaná zelenina nebo zeleninové pyré, ne však z brambor, které obsahují hodně sacharidů. Co se týče zeleniny, použít můžete květák, brokolici, papriku, špenát, okurku, avokádo. Nevyhýbejte se sýrům a mléčným výrobkům, včetně jogurtů a kefírových mlék. Samozřejmě neslazených. Místo mouky se při pečení používá mletý kokos, ořechy, semínka nebo cvrččí mouka. Více o tomto proteinovém zázraku jsme psali zde. Nejméně sacharidů obsahují lněná semínka, chia semínka, pekanové ořechy, vlašské ořechy a makadamové ořechy. Z ovoce volte raději bobulovité, které mají nejméně sacharidů. Kávu i čaj můžete, vše neslazené. 

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dívejte se pořádně pod nohy. Uvidíte ta nejkrásnější schodiště na světě

Dům a zahrada

Důkladnou přípravu na zimu vyžaduje nejen zahrada. Nezapomeňte ani na svůj plot

Bydlení

Nepříjemný zápach péřové přikrývky může narušit kvalitu spánku. Zbavit se ho někdy není vůbec...

Zavřít reklamu