Hubnutí bez hladovění. Zkuste dietu, která funguje i bez počítání kalorií

 Zdraví 
28. října 2020 08:28 / Šárka Sokolská
  0
📷
4 fotografie v galerii
Pomocí této diety budete hubnout, ale s plným břichem Pixabay
Být dostatečně zasycena a přitom hubnout. To je asi sen každé ženy. A přesně také to slibuje i dieta low carb.

Diet existuje celá řada. Vybrat si mezi nimi tu správnou dá pořádně zabrat. Každému totiž sedí něco jiného. Navíc, nesprávná dieta může mít v konečném důsledku neblahý jojo efekt. Ideální dieta by tak měla být taková, která je složená ze zdravých potravin, zároveň vás dostatečně zasytí natolik, že nemáte pocit hladu, a přitom budete stále hubnout. A přesně to slibuje low carb dieta. Představíme vám ji. 

Co je low carb

V překladu se jedná o nízkosacharidovou dietu, což v praxi znamená jídlo omezené o sacharidy. Ty najdete nejenom v pečivu, ale také v těstovinách, škrobové zelenině a ovoci, luštěninách. Sacharidy totiž fungují jako základní palivo. Takže pokud je omezíte, účinek bude velmi rychlý. 

Žádné počítání

Pokud se budete držet této diety, získáte tím ještě jednu výhodu. Nemusíte již počítat žádné kalorie. Jezte si prostě tolik, kolik sníte. Zkušenosti lidí jsou takové, že díky tomuto stravování nemají hlad a ani velké chutě na sladké. Nedochází k velkým výkyvům hladiny krevního cukru, nebudete unavení a pocit sytosti vám vydrží mnohem déle. Jakmile se zorientujete v tom, co můžete a nemůžete jíst, nebudete nad jídlem muset ani příliš přemýšlet. 

Tuky nejsou zlo

Low carb dieta rozhodně nezavrhuje tuky. Naopak je považuje za důležitou složku jídelníčku (nejen pro vstřebávání vitaminů a minerálů). To, co musíte výrazně omezit, jsou právě sacharidy, a to z doporučených 50-60 % na cca 10 % z celkového příjmu kalorií. Jejich absenci vyvážíte vyšším příjmem bílkovin. 

Nahraďte mouku semínky 

Říkáte si, co vlatně můžete při low carb jíst? Klasickou kombinací je zelenina plus velký kus masa nebo ryby či vejce. Dále zeleninové polévky, grilovaná zelenina nebo zeleninové pyré, ne však z brambor, které obsahují hodně sacharidů. Co se týče zeleniny, použít můžete květák, brokolici, papriku, špenát, okurku, avokádo. Nevyhýbejte se sýrům a mléčným výrobkům, včetně jogurtů a kefírových mlék. Samozřejmě neslazených. Místo mouky se při pečení používá mletý kokos, ořechy, semínka nebo cvrččí mouka. Více o tomto proteinovém zázraku jsme psali zde. Nejméně sacharidů obsahují lněná semínka, chia semínka, pekanové ořechy, vlašské ořechy a makadamové ořechy. Z ovoce volte raději bobulovité, které mají nejméně sacharidů. Kávu i čaj můžete, vše neslazené. 

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Brad Pitt po delší době randí. Jeho vyvolenou je známá modelka, jež proslula pro své obnažené fotky a...

Styl

Byl to jen mýtus. Velké snídaně jsou sice důležité, ale s hubnutím nepomohou, potvrdila nová studie

Dům a zahrada

Dopřejte si vlastní ovoce i během zimních měsíců. Důležitá je zralost při sklizni a vhodná vlhkost při...