Pět největších zabijáků spánku. A kdy je vlastně ideální čas jít spát?

Naučte se uléhat do postele ve stejnou hodinu
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
21. července 2018 08:17 / Shutterstock
  9   0
Ke správně regeneraci organismu potřebujeme dostatek kvalitního spánku. Hektický životní styl ale přináší různé nešvary, kvůli kterým si spánek sami narušujeme. Čemu je tedy dobré se v ložnici vyhnout?

Nepravidelná doba uléhání do postele

Mnoho lidí nedodržuje alespoň přibližnou dobu, kdy chodí spát. Vstávat a uléhat bychom měli zhruba ve stejnou dobu, rozdíl by neměl být větší než jedna hodina. Kdy je ideální čas uléhat ke spánku? Podle odborníků od 22 hodiny, kdy nejvíce regenerují nadledvinky, které jsou zodpovědné za tvorbu stresových hormonů a významně se podílejí na regulaci hormonálního systému. Dostatečný spánek v tuto dobu zvyšuje odolnost vůči stresu a snižuje jeho vliv na organismus.

Konzumace jídla těsně před spaním

Jíst bychom měli nejpozději jednu až dvě hodiny před spaním. Pokud se najíme na noc, udržujeme v chodu trávicí trakt včetně jater, což se negativně projevuje na regeneraci. Glukóza, která není energeticky využita, se navíc přemění na tuk, a to vede k přibírání na váze. 

Používáni elektronických zařízení

Používání elektroniky, ať už počítačů, čteček knih, chytrých telefonů nebo sledování televize z postele, schopnost  klidně usnout výrazně zhoršuje. Odborníci doporučují vyhýbat se technologiím vyzařujícím modré světlo, které z těchto zařízení vychází. Modré světlo totiž zabraňuje produkci melatoninu, který udržuje tělo v ospalosti. Máte problémy se spánkem? Zkuste doplnit vitamin na dobrou noc.

Nedodržováni klidového režimu

Kromě tělesné hygieny je zapotřebí i hygiena mentální. Zapomeňte na pracovní záležitosti, na vše, co jsme přes den měli udělat, ale neudělali. Před spaním se dokonale uvolněte. Pomáhá ztlumené světlo, tichá a klidná hudba, horká koupel, svíčky nebo jóga. 

Alkohol a kofein

Kofein je i tam, kde bychom ho běžně nehledali. Nejen v kávě, ale i v kolových nápojích, čokoládě, černém a zeleném čaji, ale také v prášcích proti bolesti či nachlazení. Pro kvalitní spánek bychom kofein neměli konzumovat čtyři až šest hodin před spaním. Alkohol sice pomůže rychleji usnout, ale organismus si při jeho odbourávání dostatečně neodpočine. Co je to vlastně spánková hygiena? Více se dočtete zde.

Nezapomeňte, že ke správné regeneraci potřebujeme nejen dostatek spánku, ale hlavně kvalitního spánku. Až tedy budete večer uléhat do postele, zkuste se řídit výše uvedenými radami. Váš spánek by se měl výrazně vylepšit.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte mimořádně krásné pobřeží a opravdový klenot Itálie

Dům a zahrada

Jak provonět domov a navodit si tak pohodovou atmosféru

Bydlení

Udělejte si z bazénu na zahradě moře. Slaná voda na rozdíl od chlorované prospívá pokožce

Zavřít reklamu