Pijte kávu zdravě a bez výčitek. Poradíme vám, jak na to

Káva má celou řadu prospěšných látek pro náš organismus
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
12. listopadu 2018 14:06 / Shutterstock
  4   0
Bez šálku kávy si málokdo umí představit den. A pokud si myslíte, že tímto krokem děláte něco špatně, poradíme vám, jak ji pít zcela zdravě.

Káva. Toto lahodné pražené ovoce v podobě nápoje snižuje i riziko vzniku srdečního infarktu, cukrovky 2. typu, Parkinsonovy choroby i rakoviny tlustého střeva a prsu. Kofein také zvyšuje vaši pozornost i výkon. Myslíte si, že když si dáte po ránu kávu, děláte něco špatného? Tak to je omyl. I tento nápoj si totiž můžete užít zdravě.

Sklenice vody

Kofein naše tělo dehydruje. A to je fakt. Proto, pokud si dáváte denně tři a více šálků kávy a zapomínáte při tom pít, tak skutečně svému tělu moc nepomáháte. Proto hned, jak se probudíte, dejte si skleničku vody. I po šálku kávy se pak během dne nebudete cítit dehydratovaní. Stejně tak si dopřejte sklenici vody i ke kávě.

Cukr nebo sladidlo

Jste zvyklí si kávu sladit cukrem nebo umělými sladidly? Ani jedna varianta není dobrá. Umělá sladidla sice uberou kalorický příjem, na druhou stranu různé výzkumy potvrdily, že jejich konzumace je spojena se zvýšeným rizikem vzniku obezity, srdečních chorob či cukrovky typu 2. Ale ani s cukrem to nepřehánějte. Denní příjem cukru by neměl překročit dávku šesti lžiček. Takže malá čajová lžička do kávy určitě neškodí. Ale samozřejmě, pokud nesladíte, tím lépe. 

Místo cukru skořice

Jestli si ale kávu bez cukru neumíte představit, zkuste jednoduchý trik. Dejte si do kávy trochu skořice nebo zázvor, muškátový oříšek či hřebíček. Kromě zajímavé chuti a aroma kávy například zmiňovaná skořice reguluje hladinu cukru v krvi.

Není mléko jako mléko 

Mléko v kávě určitě nevadí. Ale není mléko jako mléko. Nejlepší je takové, které je zpracovávané šetrným způsobem. Jenom takové obsahuje více živin a také protizánětlivé omega-3 mastné kyseliny. Stejně tak můžete zkusit různé varianty mlék, například z mandlí, kokosu, kešu oříšků a dalších rostlinných zdrojů. Ta totiž mohou mít mnohem méně kalorií než například různé typy smetany. Ale i zde sledujte obaly, protože řada těchto mlék bývá slazena. Pamatujte si, že čtyři gramy cukru se rovnají jedné čajové lžičce.

Brokolicová káva

Pokud toužíte po skutečně zdravé kávě, tak zkuste zelenou kávu, která pomáhá při hubnutí. Psali jsme o ní zde. Ale vězte, že existuje už i brokolicová. Přišli s ní v Austrálii, kde prostě usušili brokolici, rozemleli ji a přidali ke kávě. Výsledkem toho je, že během pití kávy do sebe dostáváte celou řadu dalších vitaminů a minerálů, jako jsou mangan, vitaminy B6 a E a také vlákninu.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Komplikace na dovolené: Co dělat, když vaši destinaci zasáhne špatné počasí či hurikán?

Dům a zahrada

Výsadba česneku: Pozor na nejčastější chyby, kterých se mnozí dopouští

Bydlení

Topná sezona se blíží. Poradíme, co je třeba zkontrolovat a jak v zimě ušetřit za energie

Zavřít reklamu