خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Jakou vodu bychom měli správně pít a proč

Pramenitá voda by měla tvořit 90% denního pitného režimu
 Zdraví 
22. dubna 2017 06:23 / Shutterstock
  23   5
Pitný režim je nutné dodržovat. Většina populace již o vážných rizicích vyplývajících z dehydratace ví. Ale jakou vodu je nejlepší pít?

Voda je základní životní potřebou a v lidském těle hraje nezastupitelnou roli. Rozpouští živiny a jejich štěpné produkty, přenáší je na místa určení, umožňuje jejich vstřebávání i vylučování nepotřebných látek, zajišťuje zachování tělesné teploty. A hlavně, což si málokdo uvědomuje, je jedním z důležitých zdrojů dvou základních a pro tělo životně nezbytných prvků, jako je vápník a hořčík.

Čím více obsahuje voda vápníku a hořčíku, tedy čím je tvrdší, tím lépe pro tělo. A naopak čím je měkčí, tím hůře pro tělo, především pro tepny a srdce. I tvrdost má ale své meze. Příliš tvrdá voda není žádoucí pro trvalé pití z důvodu vyšší zátěže minerálními látkami.

A jak to vidí odborníci? Nejlepší pro každodenní pití je pramenitá voda. Ta by měla tvořit 90% denního pitného režimu. Důležité je přitom nejen to, co pijeme, ale také kdy. Vodu bychom neměli pít nárazově, ale pravidelně po celý den, což je pro náš organismus nejlepší.

Obecně platí, že dospělý člověk by měl vypít přibližně 20 - 40 ml tekutin na 1 kg tělesné hmotnosti za 24 hodin, což je přibližně 2 - 3 l tekutin denně. Pít by se přitom mělo rovnoměrně po celou aktivní část dne. Dohánět množství tekutin před spánkem není řešení. Pitím vody rovnoměrně v průběhu dne se tak zvyšuje její účinnost pro organismus.

V odpoledních a večerních hodinách bývá konzumace o něco vyšší než ráno a dopoledne. Optimální je však doplnit co nejvíce tekutin hned ráno. Ideální je po probuzení vypít dvě sklenice vody, pomohou se tak aktivovat vnitřní orgány.

Pravidelné pití pramenité vody nalačno každé ráno zároveň posiluje zdravé hubnutí, protože zmenšuje pocit hladu a snižuje sklon k přejídání.

Nedostatek vody v těle prozrazuje malátnost, únava, bolest hlavy, zpomalení metabolických procesů, poruchy soustředění, nervozita. Zanedbávání pitného režimu může mít výrazný vliv například i na pracovní výkon, proto by se neměl podceňovat v žádném ročním období, zdůrazňují odborníci.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Fenomén Airbnb: I levné bydlení se vám může pořádně prodražit. Na co si dát pozor?

Zprávy

Důvěra v ekonomiku roste. Problém číhá někde jinde

Bydlení

Jedna trouba, která zvládne vše. Ideální nejen do malé kuchyně