Cibule je skvělá pro naše zdraví. Posiluje imunitní systém i srdce

 Zdraví 
15. února 2021 15:19 / Mirka Malá
  0
📷
3 fotografie v galerii
Cibule by neměla chybět v žádném jídle Pixabay
Ať už jsou žluté nebo hnědé, bílé nebo červené, cibule dodávají na talíř vitaminy, minerály, antioxidanty a vlákninu. Sloučeniny dobré pro vaše tělo tak v konečném důsledku pomáhají chránit vaše srdce i imunitní systém.

"Cibule je cenově dostupný a chutný doplněk každého jídla, který obsahuje dávku antioxidantů a přináší řadu zdravotních výhod,“ říká dietoložka Stefani Sassos.

Cibuli a dalším členům této zeleninové rodiny, jako je česnek, jarní cibulka, pórek, šalotka a pažitka, by proto na našich talířích mělo patřit přední místo.

Cibulové benefity pro zdraví

Cibule je bohatá na živiny i chuť. Cibule je dobrým zdrojem vitaminu C, vitaminu B6, folátu, draslíku a manganu. Navíc poskytuje i jistou dávku vlákniny. Vegetariáni mohou také do pokrmů přidat spoustu chuti, aniž by výrazně zvýšili kalorie, sodík nebo cholesterol.

Cibule posiluje srdce

Některé výzkumy ukazují, že cibule je bojovníkem proti kardiovaskulárním chorobám. Přirozeně se vyskytující sloučeniny v cibuli mohou pomáhat v boji proti zánětu a snižovat hladinu cholesterolu, čímž chrání před srdečními chorobami. Výzkum jednoho konkrétního polyfenolu v cibuli - kvercetinu - ji také spojil se snižováním krevního tlaku. Zejména červená cibule obsahuje vyšší množství kvercetinu, proto konzumujte tyto barevné odrůdy, které vám dodají extra dávku.

Cibule posiluje imunitní systém

Kromě toho, že obsahuje vitamin C podporující imunitu, cibule poskytuje fytochemikálie, které mohou pomoci obrannému systému vašeho těla. Antioxidanty v nich podporují silný imunitní systém a další sloučeniny, jako jsou sulfidy, pomáhají při syntéze bílkovin.

Více cibule v jídelníčku může snížit riziko rakoviny

"Cibule je bohatá na antioxidanty a předpokládá se, že má protizánětlivé účinky,“ říká Sassos. "Poskytuje organosírové sloučeniny, které mohou snížit riziko některých druhů rakoviny, včetně rakoviny prostaty. Jsou vynikajícím doplňkem každé stravy na prevenci rakoviny.“

Podle metaanalýzy 27 studií z roku 2014 byla u lidí, kteří konzumovali velké množství cibule, menší pravděpodobnost vzniku rakoviny žaludku. Další přehled 16 studií také spojil vyšší konzumaci této zeleniny s nižším rizikem rakoviny tlustého střeva.

Cibule podporuje dobré trávení

Dietní vláknina v cibuli může pomoci vašemu zažívacímu systému zůstat ve špičkové formě. Tyto prebiotické sloučeniny podporují růst dobrých střevních bakterií, tedy probiotik. Ale pozor. Cibule má také vysoký obsah fruktanů, takže lidé, kteří jsou na fruktany alergičtí, by její zvýšenou konzumací naopak svůj zdravotní stav zhoršovali. Dále čtěte: Potraviny, které vás zasytí, aniž byste po nich přibrali kila navíc.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Herce Keanu Reevese děsí peníze, které si vydělal. Raději je rozdává. Patří k nejštědřejším...

Styl

Naučte dítě lyžovat. Je třeba dodržet pár jednoduchých zásad a zvládnete to

Dům a zahrada

Vypěstovat si z pecky avokáda krásnou pokojovku zvládne i úplný začátečník. Základ je teplo a vlhko

Zavřít reklamu