خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Triky, které zpomalí stárnutí a nestojí ani korunu

Zpomalit stárnutí lze i bez nákladných lékařských zákroků či drahých "zázračných" preparátů.
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
26. července 2017 12:18 / Shutterstock
  0   0
Stárnutí je přirozený proces a zastavit ho nelze, můžete ale zpomalit jeho průvodní jevy. Není třeba investovat velké peníze do zázračných preparátů, které stejně mnohdy vůbec nefungují. Existuje i pár fíglů, za které nezaplatíte prakticky nic a i podle odborníků přitom skvěle fungují.

Celá řada výzkumů prokázala pozitivní vliv cvičení u starší populace. K pohybu je přitom potřeba hlavně chuť a vůle!

Výsledky výzkumů

Odborníci zjistili, že fyzická aktivita starších lidí slouží jako prevence u některých typů rakoviny, významně snižuje riziko onemocnění srdce, snižuje vysoký krevní tlak, zabraňuje řídnutí kostí, snižuje obezitu a riziko rozvoje cukrovky typu II.

Lidé, kteří si ve vyšším věku udrží dostatečnou kardiovaskulární odolnost, sílu a pohyblivost, mají jen nepatrnou pravděpodobnost, že budou závislí na dlouhodobé péči.

Pokud se i ve vyšším věku udržují fyzicky fit, jsou na tom lépe s rovnováhou a pohyblivostí, vysoce tím snižují riziko pádů, které postihují zvláště osoby nad 75 let a vyžadují dlouhodobou rekonvalescenci, často s trvalými následky.

Fyzicky aktivní starší lidé se lépe vyrovnávají se stresem, poruchami spánku, osamělostí a účinně tím bojují proti depresivním a úzkostným stavům.

Pozor na extrémy

Pokud se starší člověk rozhodne najednou cvičit, bylo by dobré to probrat se svým lékařem. Ten váš zdravotní stav zná velmi dobře a může vám případně i doporučit, jaký typ pohybu je ideální právě pro vás.

Není rozumné měnit jeden extrém za druhý - pokud byla roky vaší jedinou aktivitou krátká procházka do obchodu, asi si nemůžete myslet, že z vás přes noc bude profesionální sportovec. To ani není žádoucí. Naopak si stanovte reálné krátkodobé a dlouhodobé cíle, aby pro vás cvičení bylo dostatečně motivující.

Na co se zaměřit

1. Zlepšení (aerobní) vytrvalosti

Vhodných aerobních cvičení je celá řada. Plavání a cvičení ve vodě bývá doporučováno starším lidem, protože je šetrné ke kloubům. Vhodná je také chůze s holemi známá jako Nordic walking.

2. Silová cvičení

Cvičení na zlepšení síly u starších osob si získává stále větší popularitu po celém světě. Pozitivní vliv na zdraví je neoddiskutovatelný. Svalová síla napomáhá udržet pevné kosti, zlepší se držení těla, sníží se procento tělesného tuku, zlepší se rovnováha a pohyblivost. Posilovat je však nutné správně a s ohledem na věk. V této oblasti se už ale pravděpodobně nevyhnete investici - cvičební plán byste totiž měli konzultovat s kvalifikovaným odborníkem, například fitness trenérem.

3. Zlepšení pohyblivosti

Strečink má obecně za cíl prevenci zranění a prevenci rozvoje svalové nerovnováhy. Při jakékoliv pohybové aktivitě byste neměli na protahování svalů nikdy zapomínat.

O kolik "omládnete"?

Fyzická aktivita, zvláště ta aerobního charakteru, hraje podstatnou roli při výpočtech biologického věku. Každá hodina pohybu navíc nad tři hodiny týdně vás "omladí" o jeden rok. Biologický věk se mnohdy velmi liší od věku kalendářního, tedy toho, jež máme zapsán v občanském průkazu.

Další metody, jak snížit věk vašeho těla

Najděte si přátele

Pokud žádné nemáte, nebo jich máte jen velmi málo, pokuste se najít nové. A také se aktivněji stýkejte s těmi, které máte.

Zlepšete svůj milostný život

Pobyt v blízkosti jiného člověka v nás vyplavuje hormon oxytocin, který snižuje stres a zastavuje růst rakovinných buněk.

Myslete zdravě

Vymeťte si z hlavy lenost a přejídání a bude se vám to snadněji uvádět do života. Kdo neustále teskní po víkendu v posteli a s čokoládou, ten se pak nevykope ani na procházku.

Hlídejte si váhu

Každé kilo navíc vám ze života ukousne 18 dní.

Pijte méně alkoholu

Nárazové pití poškozuje buňky vašeho těla. Věnujte se alkoholu jen rozumně a budete se hned cítit lépe.

Doplňte si zásoby energie

Pomáhá třeba skořice - nasypte si jí špetku do ranních ovesných vloček.

Starejte se o zuby

Bakterie, která způsobuje onemocnění dásní a zubní kazy, je spojena i s některými druhy rakoviny, onemocněním srdce a mrtvicí. Čištěním zubů děláte pro své zdraví víc, než si uvědomujete.

Naučte se vařit

Jídla z konzerv jsou plná chemikálií, jejichž vinou se vaše tělo rychle opotřebovává. Věnujte proto vaření trochu času a zaměřte se na zdravé recepty.

📷
2
fotografie
Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Fenomén Airbnb: I levné bydlení se vám může pořádně prodražit. Na co si dát pozor?

Zprávy

Důvěra v ekonomiku roste. Problém číhá někde jinde

Bydlení

Jedna trouba, která zvládne vše. Ideální nejen do malé kuchyně