Pohyb je důležitý, ale všeho moc škodí! Kdy hrozí, že si vážně ublížíme?

Jak ovlivňuje nadměrné cvičení naše tělo?
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
01. srpna 2018 14:09 / Depositphotos
  1   1
Možná se vám to nezdá, ale víte, že si nadměrným cvičením můžete ublížit? Co našemu tělu hrozí, když cvičíme příliš mnoho? Jaká jsou rizika a nástrahy, jak se jich vyvarovat a jak cvičit tak akorát? Pokusíme se vám na tyto otázky odpovědět.

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, ale jak se říká, všeho moc škodí a platí to i při tréninku. Když to přeženeme s cvičením a nedáme tělu dostatečný čas na odpočinek a rekonvalescenci, hrozí, že si vážně ublížíme. Může jít o fyzický úraz, ale i psychickou nepohodu. Tak či onak, v obou případech bude v konečném důsledku trpět váš výkon a fyzička, na které jste tak dlouho pracovali. 

Jak ovlivňuje nadměrné cvičení naše tělo?

Možná se to nezdá, ale nadměrné cvičení může ovlivnit vaše zdraví a také imunitní a hormonální systém. Chyba v imunitním systému se projevuje například onemocněním během tréninku. Tělo vám chce říci, že to s cvičením přeháníte a energii potřebnou na to, abyste byli zdraví, přenáší k vašim vyčerpaným svalům. Pozor, pokud cvičíte i během nemoci, vše jen zhoršujete. Nemoc vás doběhne a bude pravděpodobně trvat déle než obvykle. 

Když po cvičení cítíte štěstí a máte dobrý pocit, pak je vše správně. Pokud však cítíte stres, cvičíte příliš. Tehdy se začne vylučovat kortizol, hormon asociovaný s přibíráním a projevy stresu. Nebaví vás fitko a chcete zhubnout? Zkuste prastarou aktivitu.

Co je důležité při cvičení sledovat?

I normální tep se může stát obětí vašeho nadměrného trénování. Normálně máte tep v klidu 65, ale teď 85? Vaše tělo se již nestíhá po tréninku vrátit do klidového tepu, který byl pro vás normální, nebo mu to trvá příliš dlouho. Měřte si tep pomocí sportovních hodinek a uvidíte, na čem jste. 

Nepodceňujte odpočinek

Vrcholoví sportovci odpočinek nikdy nepodceňují a mají ho přesně nalinkovaný. Ani vy byste jej neměli podceňovat. Když začínáte s cvičením, měli byste cvičit maximálně dvakrát týdně a postupně si přidávat. Nepodceňujte správné dýchání. Více se dozvíte zde.

Když cvičíme, na kostech a svalech vznikají mikro poranění, a ta potřebují 24 až 48 hodin na rekonvalescenci. Když tento oddechový čas podceníte a začnete cvičit dříve, hrozí vám fyzické poranění svalů či kostí, jako jsou vymknutí, natažení svalů nebo v horším případě i únavové zlomeniny.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Objevte nejkrásnější místa v Chorvatsku: Dostanou vás svou jedinečnou atmosférou

Dům a zahrada

Hledáte neotřelý, ale levný designový kousek do bytu? Stačí vám k tomu provaz a prkna

Bydlení

Jak správně vybrat prkénko na krájení

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu