Spojte příjemné s užitečným a zhubněte s chutí

Využívejte různé druhy sezonní zeleniny
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Zdraví 
07. listopadu 2018 16:42 / Shutterstock
  2   0
Řada lidí má stále spojené hubnutí s jakýmsi trápením při držení diety. Tak tomu být vůbec nemá. Doporučíme několik jednoduchých fint, které vás budou bavit a budete při nich hubnout.

Naše strava se dostala poměrně daleko od stravy, kterou jedli naši předkové. Zemědělství a potravinářský průmysl nabízejí mnohé možnosti, které při špatném zacházení vedou k nadváze, obezitě a civilizačním nemocem. Přesto je ale jen na nás, zda tomuto trendu podlehneme.

Kvalita je lepší než kvantita

Pro zdravé a chutné hubnutí si zapamatujte tuto zásadu. Vždy je lepší si dát kvalitnější potravinu, které bude o něco méně než nekvalitní. Platí to o všech druzích. Kvalitnější jsou také potraviny čerstvé proti všelijak konzervovaným či mraženým. Kvalitní znamená, že jsou lepší vstupní suroviny, že je potravina více bioaktivní, obsahuje více enzymů a v neposlední řadě také lépe chutná. Naše tělo funguje kupodivu i tak, že po konzumaci chutného pokrmu se cítí lépe zasyceno.

Zeleniny není nikdy dost

Další zásada zdravého životního stylu, při kterém se i dobře hubne, je ve zvýšeném podílu zeleniny. Zelenina se může stávat i vhodnější přílohou v porovnání s klasickými přílohami, jako je rýže, brambory nebo těstoviny. A to už vůbec nemluvíme o knedlících a jejich variantách. To neznamená, že si při hubnutí nemůžete dát přiměřené množství rýže nebo trochu brambor. Bude ale dobré se naučit využívat zeleninu více než doposud. Nemáte-li zkušenosti, začněte se zeleninou mraženou, kterou rychle ohřejete na másle nebo krátce podusíte. Později zjistíte, že je ještě lepší experimentovat s různými druhy zeleniny, kterou můžete péct či jinak tepelně upravovat. Různé saláty, klíčky a další druhy zeleniny jsou zase skvělé čerstvé. A to vše může výborně chutnat jak vedle masa či sýru, tak i vedle tempehu či tofu. Záleží jen na vašich chuťových a jiných preferencích.

Mlsejte zdravě

I zákusky se dají připravit tak, aby byly zdravé a prakticky bez přidaného cukru. Dopřejte si příležitostně kousek vysokoprocentní čokolády nebo třeba sušenek z ovesných vloček a rozemletých rozinek. Nelze je jíst bezhlavě, ale v malém množství pomohou a prospějí. Každodenní sladkou odměnou se může stát nějaké ovoce. Výborná jsou jablka, kterých je nyní všude dostatek. Ale samozřejmě si můžete dopřát i něco jiného. Pamatujte, že banán je sice výborný, ale obsahuje hodně energie, takže si ho dejte když máte za sebou opravdu náročný den. Pár tipů na zdravou sladkou odměnu najdete v článku zde.

📷
5
fotografií
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Národní park Bavorský les: Nedotčená příroda, vodní bystřiny i divoká zvěř hned za humny

Dům a zahrada

Pěstujte oblíbené hortenzie. Hodí se na zahradu i do květináče

Bydlení

Skalka není jen hromada kamení. Jak ji na zahradě vytvořit?

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu