Správné diety jsou spíše o změně životního stylu. Jsou bezpečné a fungují

Středomořská dieta patří v posledních několika letech k nejvyhlášenějším
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Krása 
10. března 2020 08:01 / Pinterest
  1   0
Téma diet je věčné. Je jich totiž nepřeberné množství. Mnohdy jsou vyhlášeny za tu nejlepší dietu na světě, aby se z ní vzápětí stala dieta životu nebezpečná. Existují ale diety, které fungují a jsou bezpečné.

U diet je samozřejmě důležité nejen to, aby nepoškodily naše zdraví, ale abychom si shozená kila také udrželi. Nutriční poradci proto přišli se seznamem diet, které z jejich pohledu tato kritéria splňují.

Středomořská dieta

Středomořská dieta patří v posledních několika letech k nejvyhlášenějším. Nebudete totiž počítat kalorie, ani se nebudete starat o to, co všechno nesmíte jíst. Tato dieta je totiž založena na životním stylu v zemích, jako je Řecko, Španělsko, Itálie či jih Francie. Budete zkrátka jíst hodně zeleniny, ovoce a luštěnin, a k tomu si dopřejete samé libové proteiny, tedy ryby, sýry i uzená masa.

Středomořská dieta zkrátka klade důraz na zeleninu, tedy na to nejzdravější, co ve stravě je. Navíc tato dieta je nejen spojena s úbytkem hmotnosti, ale také se snížením rizika různých onemocnění a s dlouhověkostí. A navíc nemusíte nic vynechávat a dáte si vždy celé jídlo.

Volumetrická dieta

Tato strava, která byla vyvinuta odborníky na zdraví na Pennsylvánské státní univerzitě, zdůrazňuje především konzumaci většího množství ovoce, zeleniny a vody. Volumetrická dieta ale počítá s tím, že objem vašeho jídla bude stále stejný, jen jeho složení bude trochu jiné. To znamená, že ani při této dietě nebudete hladovět. Jen třeba jeden malý koláček vyměníte za pořádnou mísu skvělého řeckého jogurtu s ovocem.

Flexitariánská dieta

Být flexitariánem není jako následovat jiné diety s přísnými režimy. Jde o nastavení plánu, který vyhovuje vašim vlastním potřebám a životnímu stylu. Není tak stanoven žádný stravovací plán, který musíte dodržovat.

Flexitariánské stravování je o tom, že se zaměříte na určité potraviny, které neobsahují mléko a maso. Ani to ale neznamená, že je musíte z jídelníčku zcela vyloučit. Stále si klidně můžete dát kuřecí nebo krůtí maso, nicméně flexitariánská strava je postavená na tom, že je nejméně z 50 % rostlinná.

Základem je tedy zelenina, ovoce a různé obilniny. Tato dieta je ze své podstaty vhodná pro vegetariány, i když rozhodně vegetariánská není. A to právě z toho důvodu, že si v jídelníčku ponecháte maso zhruba dvakrát týdně. Ryby tato dieta za maso nepovažuje, takže ty lze vařit běžně. Pokud byste je ale z jídelníčku chtěli vyřadit úplně, je nutná kontrola železa, vitaminu B12 a mastných kyselin omega-3. Dále čtěte: Pravidelná konzumace luštěnin sníží hladinu cholesterolu a ochrání před infarktem.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Pohádková země, která vám nabízí exotiku, rozmanitou přírodu i nečekaně krásné pláže

Dům a zahrada

Gril před použitím můžete vyčistit pomocí mýdlové vody a jedlé sody

Bydlení

Skladování nádobí do myčky má svá pravidla. Je důležité je dodržovat

Zavřít reklamu