Skoro nic nejíte, a přece nehubnete? Toto může být příčinou

I takto může vypadat žena, která skoro nic nejí
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
15. července 2018 11:52 / Shutterstock
  0   0
Každý člověk by chtěl mít optimální váhu a chtěl by vypadat a cítit se dobře. Někdy se dotyčný i snaží, ale efekt se ne a ne dostavit. Příčinou může být šetřící gen. Máme další informace.

Naše tělo je složitý systém, který funguje podle určitých pravidel. Některá nám jsou všeobecně známá, jiná nikoliv. Mezi jedno méně známé pravidlo patří schopnost těla omezit energetický výdej v situaci, kdy má pocit, že přichází období nouze. Není proto od věci občas své tělo pořádně metabolicky rozhýbat.

Hloupé a chytré diety

Problémem jsou hloupé diety. Jsou to diety založené na dlouhodobé podvýživě, kterou si někteří ordinují v domnění, že jejich pomocí rychle zhubnou. Jde o všechny jednostranné diety spojené i s tím, že při nich člověk nejí pravidelně a alespoň třikrát denně. To neznamená, že by diety neměly svůj smysl. Určitě fungují a mohou mít dočasně i velký přínos. Po čase ale u mnoha z nich nastane omezení a konec s poklesem váhy. Člověk se snaží o další zpřísnění režimu a neštěstí je hotové. Metabolismus se tlumí, váha stoupá.

Neupadněte do stereotypu

Odborníci na výživu sice doporučují pravidelnou stravu a je pravda, že na tom není nic špatného. Na druhou stranu ale mnozí nerespektují ve svých doporučeních jednotlivou potřebu toho kterého člověka. Co se hodí pro jednoho, nemusí fungovat pro druhého. Je dobré čas od času své tělo překvapit a změnit zavedený systém. To je jeden ze způsobů, kterým bráníte zpomalení metabolismu. Změna systému ale nesmí znamenat prudké zvýšení energetického příjmu – to by šla kila i obvod v pase ostře nahoru.

Rozhýbat metabolismus

Na rozhýbání metabolismu se hodí přejít na systém více jídel s menším energetickým obsahem. Postup není tak složitý. Naordinujte si i pět jídel denně. Zaměřte se na zdravá jídla s přiměřeným množstvím sacharidů, ale především s obsahem vlákniny, bílkovin a jídla plná vitaminů a enzymů. Dělejte rozdíl mezi hlavním jídlem a svačinou. Důležitou složkou vašeho života by měl být pohyb a snaha vybudovat svalovou hmotu. Rozhýbání metabolismu může poměrně dlouho trvat. Buďte proto vytrvalí.

Několik čísel

Bazální metabolismus průměrné ženy může být kolem 1 200 kcal. V rámci běžného dne pak může stejná žena spotřebovat kolem 1 700 kcal. Jestliže tatáž žena nemá mnoho svalů a je spíš obalena tukovou tkání, snižuje se bazální metabolismus asi o 30 procent. To všechno vede k nehubnutí, které má za následek další zvyšování množství tuku, který nám dál brání ve spalování.

Doporučení

Pravidelně sportujte, choďte, běhejte, jezděte na kole. Můžete zkusit i bruslení na kolečkových bruslích. V článku zde se dozvíte, proč je tak zdravé a užitečné. Nemusí jít o nijak nákladné aktivity. Všechny můžete provádět přirozeně a třeba i s přáteli. Zacvičte si, abyste vytvářeli svaly i v oblasti břicha a v horní polovině těla. Jezte střídmě, zdravě a chutně. Když se vám podaří metabolismus nastartovat, bude se vám lépe hubnout a budete si moci přitom občas dát i něco, čemu se nyní vyhýbáte obloukem.

📷
3
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Odpočiňte si od nákupního shonu a užijte si vánoční čas v muzeu betlémů

Dům a zahrada

Rady, jak se v zimě správně starat o vašeho pejska

Bydlení

Vyvarujte se největších chyb při vánočním úklidu

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn