5 potravin, které vám mohou výrazně pomoci v boji proti stresu

Stresu lze čelit i pomocí vhodného jídla
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
24. ledna 2019 11:35 / Depositphotos
  2   0
Stres se v dnešní době nevyhýbá téměř nikomu z nás. Zátěžových situací, do kterých se dostanete během jednoho měsíce, může být nespočet. Díky nim si můžete přivodit psychické potíže. Nepropadejte panice, se stresem totiž bojovat lze. Kromě toho, že si vyhradíte čas na odpočinek, může vám pomoci i správná strava.

Vzít si pilulku ve velkém stresu není příliš vhodné řešení, protože se vám to může časem vymstít. Lepší by bylo, kdybyste dodržovali zdravé návyky. Máme tím na mysli dostatečně dlouhý spánek, odpočinek během dne a zdravé jídlo. Prozradíme vám, jaké potraviny pomáhají zahnat stres.

Ovesné vločky

Pokud ráno trpíte velkou únavou, dejte si na snídani vločky. Mají vysokou energetickou hodnotu, protože se skládají z komplexních sacharidů. Konzumace ovesných vloček zvyšuje produkci serotoninu v mozku. Ten člověku dokáže navodit dobrou náladu. Obiloviny pomáhají i při střevních potížích, odbourávají vysoký cholesterol a posilují imunitu.

Banán  

Pokud se cítíte během dne unavení, snězte alespoň tři až čtyři banány. Stres lidskému tělu energii bere, ale cukry obsažené v banánech mu ji zase dodají. Žluté ovoce obsahuje draslík, který potřebujeme pro správnou funkci nervového a svalového systému. Větší množství banánů snězené během jednoho dne prokazatelně zlepšuje náladu. Banány podporují i tvorbu serotoninu, který nezbytně potřebujeme pro zachování dobrého duševního zdraví.

Krůtí maso

Krůtí maso obsahuje aminokyselinu, která je pro člověka velice důležitá. Nazývá se tryptofan. Má za úkol urychlovat metabolické procesy a ovlivňuje pocity hladu. Na rozdíl od jiných mas obsahuje krůtí větší množství bílkovin a méně tuku. Má v sobě i vitamin B12, který podporuje nervový systém. Pokud máte špatnou náladu, upečte si krocana a budete se hned cítit trochu lépe.

Pomeranč

Pomeranče obsahují kyselinu citronovou, která zvyšuje účinek přítomného vitaminu C. Tím lidské tělo dokáže snadněji vyloučit toxické látky z těla. Oranžové ovoce napomáhá bílým krvinkám v boji proti virům. Pokud budete jíst alespoň jeden pomeranč denně, můžete se vyhnout nachlazení. Posílení imunity vám pomůže v boji s psychickou zátěží. Když prožíváte stres, zvýší se vám hladina kortizolu, po požití pomeranče se naopak zase sníží.

Borůvky

Borůvky obsahují draslík, který snižuje napětí v lidském těle. Mají uklidňující a antistresové účinky. Modré bobule čistí střeva od nečistot, které mohou způsobovat únavu. Zlepšují zrak a napomáhají lepšímu fungování lymfatického systému. A jak může prospět vašemu zdraví rybí tuk?

📷
3
fotografie
Eva Vogelová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Tipy, kdy je nejlepší čas vypravit se do Španělska

Dům a zahrada

Milujete roztomilé muchomůrky? Ozdobte jimi vaši zahradu

Bydlení

Chytré kliky usnadní provoz v domě. Co všechno umí?

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu