Jezte každý den ovesné vločky, jsou výborné v prevenci proti infarktu i rakovině tlustého střeva

Ovesné vločky obsahují velké množství vitaminů a bílkovin
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
14. ledna 2021 07:29 / Pixabay
  13   2
Pokud hledáte superpotravinu, která je plná vitaminů, bílkovin a dokáže nahradit i maso, navíc vám nevyždímá peněženku, sáhněte po ovesných vločkách. Vašemu tělu dodají celou řadu dalších benefitů. Hlavně po ránu.

Ovesné vločky, jak už jejich název napovídá, se vyrábějí loupáním ovsa z napařovaných obilek. Hrubé zrno se nejprve vyčistí, a poté se na několik hodin vystaví nejprve vlhku, poté suchému teplu v sušárně. Díky tomu získají typické ořechové aroma. Pomocí tepla se také inaktivují látky štěpící tuky (enzymy), které by jinak při skladování působily nepříjemnou žluklou, respektive hořkou pachuť. Jakmile se usuší, jádra se spaří a rozlisují se naplocho pomocí válců. Tak získají typický plochý tvar. A teď k tomu, proč by se vločky měly stát součástí vašeho jídelníčku.

Vliv vloček na zdraví

Vločky obsahují průměrně 66,5 % sacharidů, 14,4 % bílkovin a 6,8 % tuku. Kromě sacharidů obsahuje oves vitaminy B, E a D, kyselinu listovou a kyselinu pantothenovou, dále omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny. Také v nich najdete vápník, draslík, fosfor, hořčík, zinek, měď a mangan.

Účinky 

  • Pomáhají při střevních a žaludečních obtížích.
  • Posilují imunitní systém.
  • Tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy.
  • Pomáhají snižovat krevní tlak.
  • Příznivě působí na nervovou soustavu.

Prevence rakoviny

Vláknina, kterou vločky obsahují, pomáhá udržet střeva v dobré kondici, mimo jiné předcházením zácpy. Kromě toho ale vločky obsahují beta-glukan, který pomáhá snižovat špatný cholesterol. Několik studií rovněž prokázalo, že denní konzumací vloček můžete snížit riziko vzniku rakoviny tlustého střeva.

Zdravé srdce

Díky obsahu kvalitních tuků působí konzumace vloček pozitivně na krevní buňky a krevní oběh. Pokud si denně dopřejete ovesné vločky, pomůžete tak snížit riziko vzniku infarktu a dalších srdečních onemocnění.

Skvělé na pleť i náhrada masa

Jak už bylo výše zmíněno, ovesné vločky obsahují vyážený poměr bílkovin, mastných kyselin a aminokyselin. Díky jedné jediné porci vloček získáte 15 % denního příjmu bílkovin. Takže nemusíte-li maso, anebo jen chcete snížit množství jeho konzumace, jsou vločky tou ideální volbou. Vločky také napomáhají ke krásnější pleti, a to díky vitaminu E. Ten se také ne nadarmo přidává do celé řady pleťových krémů. Z vloček si také můžete připravit i výživnou masku na ruce. Více jsme psali zde

Šárka Sokolská | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Chorvatsko přitvrzuje. Informace, které by vám před cestou do země neměly uniknout

Dům a zahrada

Sezona komárů začala. Jak se proti nim bránit a jaké možnosti využít

Bydlení

Udržte v domě dobrou energii. Zavírejte koupelnu a sklápějte záchodové prkénko

Zavřít reklamu