Pečivo a hubnutí? Existuje řešení, není totiž chleba jako chleba

I chléb může být vhodný pro hubnutí
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
28. listopadu 2018 13:59 / Pixabay
  2   0
Pokud si budete pročítat různé návody na hubnutí, brzy zjistíte, že klasické pečivo a hubnutí nejdou dohromady. Naštěstí tu jsou různé další možnosti, protože není chleba jako chleba. Poradíme.

Existují diety, které jsou založené na snížení příjmu tuků. Je to nepochybně jedna možná cesta. Mnohem účinnější je omezit už tak příliš vysoký příjem sacharidů. Pečivo v tomto příjmu zaujímá přední místo. Jak ho tedy nahradit?

Není chleba jako chleba

Tím nyní nemyslíme, že existují velké chuťové a kvalitativní rozdíly mezi různými produkty na trhu. Jde spíš o to, že současní pekaři jsou schopni nabídnout takové produkty, které vás překvapí svým složením a nutričními hodnotami. Pro první chvíli stačí, když si u každého baleného chleba prohlédnete jeho složení. Může vás zajímat obsah žitné a pšeničné mouky, ale hlavně by vás z hlediska hubnutí měl zajímat obsah sacharidů. Běžný chléb se pohybuje někde mezi 40 až 60 % na 100 gramů, což je poměrně hodně. Bílé pečivo na tom je hůř. Pokud chléb obsahuje i jiné složky a je upečený z celozrnné mouky, obsah sacharidů se mírně snižuje.

Speciální chleby a housky

Na trhu se dnes ale můžeme potkat se speciálními výrobky, které se mohou pochlubit velmi nízkým podílem sacharidů v porovnání s klasickým chlebem. Prodávají se pod různými značkami a od různých výrobců.

Jeden například obsahuje jen 2,2 gramu sacharidů na 100 gramů výrobku. Jiné se sice pohybují o něco výš, ale i tak mají podíl sacharidů zhruba desetinový v porovnání s běžným pečivem. Některé strukturou připomínají chléb, jiné jsou tvořeny spíš zrny různých obilnin, oříšky a dalšími semínky. Pokud si tedy nedokážete představit svoje jídlo bez chleba, přejděte na toto pečivo. Bude vám chutnat a ještě zhubnete. Jeho jedinou nevýhodou je vysoká cena. Proto si můžete takový chléb připravit i doma.

Domácí příprava nízkosacharidového chleba

Na internetu koluje celá řada receptů a vy si můžete nejen vybrat, ale můžete vytvořit i vlastní. Když dáte do chleba hodně slunečnicových semínek a sezamu, můžete použít i třeba trochu klasických vloček. Když se chcete vyhnout vločkám, použijete psyllium. Jeden recept za všechny. Je jednoduchý, rychlý a ještě sýrový:

Smícháme 200 gramů nastrouhané goudy, čtyři polévkové lžíce psyllia, čtyři vejce, sůl, mletý kmín a semínka dle chuti. Vytvoříme bochánek nebo naplníme srnčí hřbet. Do trouby vyhřáté na 200 stupňů Celsia dáme asi na 15 minut, pak teplotu snížíme na 150 stupňů Celsia a dopékáme asi třicet minut. Pro naše zdraví je ovšem prospěšný i obyčejný chléb připravený podle klasické receptury. Neváhejte tedy a občas si udělejte i ten. Návod najdete v článku zde. Jen ho nesnězte celý. 

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Petrohrad: Jeden den vám v tomto krásném městě rozhodně stačit nebude

Dům a zahrada

Namnožte si muškáty už nyní. Příští rok vás zaplaví bohatými květy

Bydlení

Masírujte si chodidla v pohodlí domova, třeba u televize. Vyrobte si senzomotorický koberec

Zavřít reklamu